L’octubre omple la Patronal de propostes culturals
Entre les cites més destacades hi ha el nou cicle de xerrades d’art, la representació d’Els contrabandistes de llibres de Daraya, el concert de Sara Dowling & Ignasi Terraza i la 6a edició de la Mostra TASQ
La Sala Josep Brossa de la Patronal es convertirà, aquest mes d’octubre, en l’epicentre de la vida cultural de Sant Quirze, amb una programació variada que combina teatre, música, xerrades d’art i activitats per a tots els públics.
Xerrades d’art: l’impressionisme i Monet
El mes arrencarà amb un nou cicle dedicat a l’art. El 7 d’octubre, l’historiador Jordi Alba oferirà una conferència sobre l’impressionisme i la seva vinculació a la modernitat en l'art. El 21 d’octubre, el grup TT proposa un cinefòrum amb la pel·lícula documental I, Claude Monet, que donarà peu a un debat al voltant de la figura del pintor francès.
Teatre i emoció sobre l’escenari
El 10 d’octubre arriba Els contrabandistes de llibres de Daraya, una proposta teatral amb la periodista Laura Rosel, que retrata la violència exercida des del poder per aturar la imaginació i la vitalitat d’un poble, en privar-lo de llegir i pensar.
Després de la inauguració amb Fairfly, el passat 29 de setembre, s’inicia la temporada de teatre amateur de la 6a Mostra TASQ amb Rita, de Marta Buchaca, que la companyia 8uit de Teatre portarà a escena el 19 d’octubre. Una obra íntima i punyent que parla de família i sobre la incapacitat d’acceptar la mort.
Els més petits també hi trobaran el seu espai amb Hǎi, la pescadora de somnis, el 26 d’octubre, un espectacle familiar ple de màgia i metàfores visuals que ens convida a navegar per l’oceà de la imaginació.
Concerts per a tots els gustos
La música tindrà un paper destacat al llarg del mes. El 17 d’octubre, el santquirzenc Gerard Aledo presentarà Crónicas de una ruptura anunciada, el seu segon disc d’estudi, un treball conceptual amb sonoritats pop i festives.
L’endemà, el 18 d’octubre, els amants del jazz podran gaudir d’una cita amb la cantant britànica Sara Dowling, una de les veus més prometedores d’Europa, que actuarà al costat del pianista Ignasi Terraza. Virtuosisme, sensibilitat i swing en estat pur.
El 23 d’octubre torna L’Inesperat, un espai obert d’intercanvi artístic on públic i creadors comparteixen música, dansa, teatre i altres disciplines.
El 24 d’octubre, la soprano Àngela Suárez oferirà un concert que combina obres d’òpera i oratori amb peces modernes.
Finalment, el mes es clourà amb l’energia de Cat Klezmer Trio, el 28 d’octubre, que farà viatjar el públic a través de músiques del món convertides en autèntics himnes universals.
Per a més informació, consulta La Trimestral
Rerserva d'entrades a Entràpolis