Embaràs i criança: places disponibles a les activitats municipals per compartir, cuidar-se i crear xarxa
L’Ajuntament manté obertes les inscripcions a diverses propostes d’acompanyament, criança, benestar i igualtat
L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, a través de l’equip de Feminismes i LGTBI, ha posat en marxa la programació d’activitats de llarga durada del curs 2026-2027. Algunes de les propostes encara disposen de places lliures i les persones interessades s’hi poden incorporar.
Les activitats, que es desenvolupen entre els mesos de setembre i juny, ofereixen espais d’acompanyament, benestar i reflexió al voltant de diferents moments i àmbits de la vida, com la criança, l’embaràs, la música, l’esport i la igualtat.
Activitats per a famílies i durant l’embaràs i la criança
Compartir en família és un espai d’acompanyament a la criança liderat per una doula. Les trobades ofereixen un entorn de confiança, sense tabús ni judicis, per compartir experiències al voltant de l’embaràs, el part i la criança, així com per crear xarxa entre famílies. Les sessions es fan els dilluns, quinzenalment, durant una hora i mitja, a l’espai Maria-Mercè Marçal.
També es proposa Ioga en família, amb dues modalitats: ioga postpart i, com a novetat aquest curs, ioga durant l’embaràs. Les sessions de postpart incorporen moviments suaus, tonificants i de consciència corporal, amb els nadons benvinguts a l’activitat. El ioga durant l’embaràs ofereix una pràctica adaptada per mantenir el cos actiu i afavorir el benestar i la relaxació durant aquesta etapa. Les sessions són els dimecres, quinzenalment, a l’espai Maria-Mercè Marçal.
La programació també inclou Música per a nadons, una activitat pensada per afavorir la comunicació i el vincle entre els infants i les seves famílies a través de la veu, el ritme i l’exploració sonora. Les sessions són setmanals, tenen una durada de 45 minuts i es fan a l’Escola Municipal de Música.
A més, fins al desembre es desenvolupa Nutrició conscient en l’embaràs i la criança, un espai per abordar l’alimentació durant l’embaràs i el postpart, resoldre dubtes i facilitar eines per incorporar hàbits saludables en el dia a dia. Les sessions són mensuals, els dimecres, tenen una durada de dues hores i es fan a l’espai Maria-Mercè Marçal.
Encara t’hi pots inscriure
Les persones interessades a participar en alguna d’aquestes activitats encara poden consultar la disponibilitat de places i formalitzar la inscripció.
La programació de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès vol oferir al llarg del curs espais de suport, aprenentatge i comunitat, adaptats a diferents moments i necessitats de la ciutadania.
Les activitats són gratuïtes i lesw inscripcions es poden realitzar en els formularis en línia de cada activitat o bé presencialment, a l'Espai Maria Mercè Marçal