Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Igualtat Dona-Home

Sant Quirze commemora el Dia Internacional de les Dones amb un emotiu acte institucional

El municipi posa el focus en les maternitats i la igualtat amb una dinàmica simbòlica, lectures i una actuació musical


Sant Quirze commemora el Dia Internacional de les Dones amb un emotiu acte institucional

 Aquest migdia, Sant Quirze del Vallès ha commemorat el Dia Internacional de les Dones (8M) amb un acte institucional a la plaça de la Vila, que ha comptat amb la participació d’entitats locals, alumnat de l’Escola d’Adults i el cor Veu de Dones. Enguany, el Servei de Feminismes i LGBTI de l’Ajuntament ha volgut posar el focus en les maternitats i no maternitats, visibilitzant el paper essencial de les cures i la seva invisibilització social.

 L’acte institucional a la Plaça de la Vila

La jornada ha començat amb la benvinguda de la regidora de Feminismes i LGTBI, Maria Domingo, qui ha destacat la necessitat de repensar el valor de les cures i avançar cap a una societat més igualitària. Seguidament, s’ha dut a terme una dinàmica simbòlica, protagonitzada per l’Anaïs, la Jêssica i en Marcial, alumnes de l’Escola d’Adults Municipal, en què s’ha posat en evidència com l’àmbit productiu depèn del treball de cures, sovint invisibilitzat i assumit per dones.

Després d’aquesta reflexió, l’acte ha donat pas a la lectura de poemes escrits per dones, acompanyada musicalment per l’Escola de Música i Arts Municipal, un moment ple d’emoció i sensibilitat.

Un dels moments centrals ha estat la lectura del manifest, a càrrec de la Gemma i la Montse, alumnes de l’Escola Municipal d’Adults l’Olivera, en què s’han reivindicat drets pendents i la necessitat de continuar treballant per erradicar desigualtats i discriminacions de gènere.

La cloenda de l’acte ha estat a càrrec del cor Veu de Dones, sota la direcció de Lourdes Garcia, que ha ofert una sentida actuació per posar el punt final a la commemoració institucional. 

Lliurament del Premi Dona de Sant Quirze 2025

Les activitats del 8M a Sant Quirze del Vallès continuaran aquesta tarda amb el lliurament del Premi Dona de Sant Quirze 2025, que enguany reconeix la trajectòria d’Assumpta Caixàs Pedragós, catedràtica de Medicina.

També es lliurarà la distinció nacional a la professora i glosadora Gemma Balagué Escoda, pel seu activisme en la visibilització del dol perinatal i la distinció internacional a Montserrat Vallmitjana Rico, biòloga i fundadora d’Aigua per al Sahel, pel seu compromís amb l’accés a l’aigua potable a l’Àfrica.

A més, es farà una menció especial a Gisèle Pelicot, per la seva lluita i denúncia contra les violències masclistes.

La jornada culminarà amb el Sopar entre dones a la Sala Salut Pastor, amb l’actuació de La Churry i Magranes cooperatives i l’espectacle “El placer de mi vida”.

Amb més de 40 activitats programades, Sant Quirze reafirma el seu compromís amb la igualtat i la lluita feminista.

Podeu consultar el Programa íntegre en el document relacionat. 

fotos