Sant Quirze es prepara per celebrar el Carnestoltes 2025
La rua de grups i comparses, la botifarrada popular i el concert de la Tropical marcaran una de les jornades més participatives i divertides de l’any
Tot a punt per la festa més divertida i esbojarrada de l’any, el Carnestoltes. Sant Quirze del Vallès celebrarà la festivitat el proper dissabte 1 de març. El plat fort de la jornada serà la Rua de grups i comparses, que començarà a les 18.30 hores a l’avinguda Països Catalans i passaran per la plaça 14 d’Abril, la rambla de Lluís Companys, el carrer Vallcorba, el carrer U d’Octubre i l’avinguda Pau Casals. La concentració es durà a terme a les 17.30 hores entre l’Avinguda Països Catalans (encapçalament de la Rua) i el carrer Montserrat Roig. La comitiva estarà encapçalada per la Reina Carnestoltes i la banda local Ep! On Brass?. Un total d’11 comparses, 3 grups i 16 parades de botifarres es mobilitzaran durant la jornada de dissabte. Recordem que la modalitat de grups, agrupacions formades d’entre 2 a 14 persones, també permet apuntar-se el mateix dia de Carnestoltes fins a una hora abans de l’inici de la Rua al punt d’informació, que s’ubicarà a la plaça 14 d’Abril.
Final de Festa
El recorregut finalitzarà a l’alçada de la plaça d’Anselm Clavé, on es durà a terme a partir de les 20 hores el final de festa amb el concert del grup de versions La Tropical, la botifarrada popular, l’arenga de Sa Majestat la Reina Carnestoltes i el lliurament de premis del concurs de disfresses.
Un jurat, format per membres de les Meses de Participació Ciutadana, distingirà els grups, comparses i parades de botifarra en tres categories: més innovadora, més canyera i millor posada en escena. L’alegria i la diversió estan garantides.
La festa a Les Fonts
Les inscripcions al concurs de disfresses de Les Fonts començarà a les 17 h a la plaça Manuel Mañas. Els i les participants podran apuntar a les categories individual infantil, individual adults i comparses. Seguidament, a les 17.30 h, tindrà lloc al concentració a la mateix aplaça, des d’on s’iniciarà la desfilada a les 18.30 h. El recorregut serà el següent: plaça de Manuel Mañas, c. Roma, C. Sant Agustí, passatge Lola Anglada, c. Mossèn Josep Pons, c. de la Nostra Senyora del Roser, c. Església, passeig de la Riera, carrer Baix Riera, carrer Santa Anna, carrer Josep Mitats i pista poliesportiva de Les Fonts.
Sa Majestat el Rei Carnestoltes donarà la benvinguda a tothom a la pista poliesportiva a les 19.30h. Allà es lliuraran els premis i es podrà gaudir de botifarrada i ball.
Més celebracions de Carnestoltes
Aquest dijous 27 de febrer, el Casal Serra de Galliners celebrarà amb un esmorzar el dijous llarder amb coca de llardons i assortit de botifarres. L'activitat, adreçada a persones majors de 60 anys, tindrà lloc al mateix casal de 10.30 a 12 hores i és lliure i gratuïta.
Per altra banda, l'Associació Casal d'Avis celebrarà el dijous gras a la Sala Salut Pastor de la Patronal amb un berenar on no faltaran la truita, la botifarra i la coca. També hi haurà ball per a les persones assistents. El preu d'inscripció és de 15€ i es poden formalitzar avui dimarts, de 18 a 20 hores, a la mateixa Sala Salut Pastor.
Aquest proper divendres 28 de febrer, les escoles el Turonet i Pilarín Bayés faran una Rua pels carrers propers al centre protagonitzada pel seu alumnat. El Turonet començarà el recorregut al voltant de les 15.45 hores i passaran pel carrer Lleida, avinguda Antoni Gaudí, carrer Castellar i carrer Lleida. L'escola Pilarín Bayés començarà a les 15.15 hores i passarà principalment pel passeig de la Riera. La resta de centres de primària del municipi faran activitats relacionades amb el Carnestoltes dins del les seves instal·lacions.
I el Canya Jove Les Fonts organitza una festa de Carnestoltes adreçada a adolescents al Centre Cívic Torre Julià amb música i jocs de 20 a 22 hores. Si hi voleu assistir, us podeu apuntar al següent enllaç.