Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Servei de Consum

El Servei al Consum és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. Des del servei vetllem per informar i comunicar als consumidors i usuaris per tal que puguin exercir els seus drets i deures.

Serveis

  • Treballem per informar, orientar i ajudar els consumidors i usuaris per a l’adequat exercici dels seus drets
  • Oferim una atenció oberta amb cita prèvia o sense per informar i orientar els consumidors i usuaris de béns i serveis
  • Respectem sempre el seu anonimat i els donem la informació adequada per promoure la seva autodefensa
  • Recollim les peticions dels consumidors, identificant la problemàtica i classificant-les en diferents tipologies d’expedients que poden ser: denúncia, queixa o reclamació i sol·licitud d’informació o consulta. Un cop valorem la solució que considerem més adequada, iniciem els tràmits corresponents per resoldre-ho, tot col·laborant transversalment amb altres unitats, àrees, administracions i/o institucions que també intervinguin en la protecció, la seguretat i els legítims interessos de les persones consumidores i usuàries
  • Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies de les persones consumidores
  • Anàlisi dels fets que són motiu de denúncia i controls de compliment de la normativa de protecció de les persones consumidores
  • Foment de l’arbitratge i de la mediació com a mitjà de resolució dels conflictes de consum
  • Formació i informació en consum per a les persones consumidores, entitats, escoles, comerços i empreses
  • Col·laboració amb les associacions de persones consumidores i amb aquelles entitats relacionades amb consum (Agència Catalana de Consum, Diputació de Barcelona,...).