La Colla de Diables i el periodista Albert Segura, premis Mussolada i Mussol 2019
Els reconeixements se sumen a diverses activitats emmarcades en la Festa del Mussol aquest passat cap de setmana
La Colla de Diables i el periodista santquirzenc Albert Segura han estat els guardonats amb el Premi Mussolada i el Premi Mussol 2019, respectivament. Aquest divendres al vespre la sala Josep Brossa de la Patronal va acollir l’acte institucional, que va comptar amb la presència dels guardonats, tant dels membres de la colla com el jove periodista. Els dos guardons van ser aprovats per la unanimitat del ple.
Els Diables han dinamitzat la vida cultural de la vida. Prenen part a la Llegenda de l’Iskariot, al correfoc del poble i a l’espectacle de Les Fonts per la seva Festa Major. Així mateix, col·laboren amb altres entitats municipals i actuen a diversos esdeveniments arreu del territori. Per tot això, i pel seu arrelament i implicació al poble, commemorant les seves noces d’argent, han estat reconeguts amb el merescut Premi Mussolada 2019.
El periodista santquirzenc Albert Segura compta amb una trajectòria professional que s’ha distingit per tractar temàtiques poc còmodes per a la societat. En l’actualitat presenta l’espai “Solidaris”, el programa degà de Catalunya Ràdio. També presenta “El matí de Catalunya Ràdio” els dies festius entre setmana. L’Albert és també sotsdirector de l’Agència Catalana de Notícies i va ser corresponsal a Brussel·les i a París per a diversos mitjans, com ara 8TV, El Punt Avui, Rac1 i l’ACN. En l’àmbit de la televisió cal destacar la seva tascar com a director i co-guionista del reportatge “Altsasu: ferides obertes”, emès el passat mes de gener a TV3.
L’acte institucional va continuar amb el concert del cantautor Cesc Freixas, que va presentar el seu darrer treball “Festa Major”, amb la col·laboració del poeta Roc Casagran.
Cal remarcar també que els exteriors de la Masia Can Feliu van acollir el concurs de grups locals organitzat per la Coordinadora de Barraques. Un espai que a les 23 hores va ser l’escenari del concert d’AlQuadrat. El grup va acomiadar-se al poble que els ha vist créixer.
Abans però, els carrers de Sant Quirze es van omplir de foc i espectacle amb el correfoc dels Diables; des de la plaça d’Anselm Clavé fins a la Masia de Can Feliu.
La Festa del Mussol va continuar diumenge amb la tradicional Fira d’Artesans i la Diada Gegantera Albert Beltran. Unes activitats que es van desenvolupar al Parc de les Morisques.
Podeu veure les fotografies de la Festa del Mussol en aquest enllaç.