Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Avui, Dia Mundial de les Persones Refugiades

Sant Quirze se suma a la commemoració amb la lectura d’un manifest i una exposició


Avui, Dia Mundial de les Persones Refugiades

Avui, 20 de juny, es commemora el Dia Mundial de les Persones Refugiades i Sant Quirze s’hi suma amb una proposta. A les 18 hores es llegirà un manifest per part de la Plataforma Sant Quirze ajudem als refugiats, al Parc de les Morisques. L’acte s’acompanyarà de sons de l’Àfrica i de l’exposició “The Backway: de l’Àfrica a Europa per la porta del darrera". Es tracta d’un viatge per la principal ruta migratòria de l’Àfrica, en països d’origen, trànsit i destí, per aproximar-nos a les persones que protagonitzen aquest fenòmen clau del segle XXI.

La mostra està formada per 13 estructures a doble cara, formant així dos recorreguts de lectura i combinant mapes, cròniques, entrevistes i gràfics. També incorpora vídeos. Aquesta exposició estarà disponible fins al 28 de juny.
 
Les dades
L’any 2001 les Nacions Unides van declarar el 20 de juny com a Dia Mundial de les Persones Refugiades, amb l’objectiu de treure de l’oblit la dramàtica situació que viuen al món milions de persones desplaçades forçosament, sol•licitants d’asil i apàtrides.
Segons el darrer informe d’ACNUR de 2018, les persones desplaçades forçosament al món sumen un total de 70’8 milions. D’aquestes, 25’9 milions són persones refugiades, 41’3 milions desplaçades internes i 3’5 milions sol·licitants d’asil. Segons aquest document, la mitjana de desplaçaments diaris és de 37.000, i 1 de cada 2 són menors.