El ball del fanalet obre la Festa Major amb una benvinguda molt participativa
La plaça d’Anselm Clavé es va omplir ahir de música i tradició
Sant Quirze va recuperar ahir una de les tradicions catalanes més rellevants: el ball de fanalet. La plaça d’Anselm Clavé es va omplir de llum portada per parelles que, al ritme de la música d’”Il Quartetto Stravagante” van acompanyar l’espelma que cremava a l’interior.
Aquesta Benvinguda a la Festa Major va estar precedida per les paraules de l’Alcaldessa, acompanyada de tots els regidors i regidores de l’Ajuntament. Elisabeth Oliveras va agrair a les entitats i al personal responsable en l’organització de la festa la seva implicació i dedicació, tot convidant la ciutadania a participar-hi els propers quatre dies. Així mateix, va fer referència a “aquells éssers humans, refugiats i refugiades, que han creuat mars de sorra i que nosaltres, com a poble, hem d’acollir i fer el possible perquè a les nostres properes festes majors se sentin integrats i una mica més feliços, deixant enrere tot el que estan vivint”. En la mateixa línia, l’Alcaldessa va mencionar els presos polítics, reivindicant la seva llibertat.
Després dels parlaments, els restauradors locals van oferir una mostra dels seus productes a les persones assistents. Hi van participar: Pastisseria Mix, El Castellet, Forn Amat, Avui no Cuino, El Niu del Mussol, Lossum, El Racó de la Cinta, Roman Pizza, Manuela Barcelona i Queviures Hipocamp.
Finalment, i com a element estrella de la nit, la plaça es va encendre de fanalets de colors que, al ritme de la música, van rememorar una gran tradició. Una posada en escena que tothom va valorar molt positivament. La nit va continuar amb la música en concert que recordava cançons italianes dels anys vuitanta.
70 mirades en democràcia
La sala Salut Pastor de la Patronal va acollir ahir a la tarda l’obertura de l’exposició “70 mirades en democràcia”, ja inaugurada fa uns mesos, però que aquests dies de Festa Major es podrà veure en aquest equipament. L’exposició compta amb les imatges de persones que han nascut o viscut bona part de la seva vida al poble i que han vist la seva transformació. A l’acte hi va assistir l’autor de les obres, el fotògraf local Xavi Josa, qui va pronunciar un breu discurs, tot agraint a l’Ajuntament aquesta oportunitat. La regidora de Gent Gran, Roser Costa, també va intervenir fent referència al valor que dóna aquesta exposició, donant visibilitat a la gent gran del poble. Finalment, l’alcaldessa, en la mateixa línia, va agrair l’esforç que ha suposat aquesta mostra, tot recollint “la història viva del poble i això cal aprofitar-ho parlant amb els nostres grans, que de ben segur ens expliquen un passat que no volem oblidar”.
Podeu veure les fotografies de les activitats, en aquest enllaç, i el vídeo, aquí.
Recordeu que podeu seguir i explicar la Festa a les xarxes amb el hashtag #SQVdeFesta.
Més informació i detalls de la programació, al blog de Festa Major.