El cap de setmana a SQV
La Festa Major omple els racons del municipi de propostes per a tothom
Els propers quatre dies Sant Quirze celebra la seva festa grossa, i ho fa amb una programació pensada per a tothom, des dels més petits fins als més grans. Entitats i Ajuntament s’han implicat activament en l’organització d’aquesta festa que esdevé el millor exemple de la identitat del poble. El ball del fanalet ja va donar ahir la Benvinguda als propers dies. Ara, preneu bona nota, trieu i remeneu!
Avui divendres
La tarda comença amb un concert infantil que homenatja els Beatles. Es tracta de “Beatles for kids”, de la mà Abbey Road i amb una posada en escena interactiva on tota la família podrà compartir els clàssics del quartet de Liverpool. Serà a les 18 hores a la plaça d’Anselm Clavé. A continuació, hi haurà un cercavila infantil a càrrec de la Colla de Gegants, que acabarà a la plaça de la Vila. En aquest punt els Bastoners de Terrassa oferiran diversos balls abans de donar pas al pregó.
El Club de Voleibol Sant Quirze és enguany l’encarregat de presidir el balcó de l’Ajuntament i fer el pregó. Una tradició que s’acompanya dels versots i balls de diables. Prèviament, s’haurà inaugurat l’exposició “Un temps, per la memòria. Els anys grisos, 80 anys de l’inici del franquisme”, a càrrec del GIHSQ, a la Casa de Cultura Vila Puig.
La nit s’obrirà amb la fideuada popular als exteriors de Can Feliu. A les 21.30h tindrà lloc l'actuació d'Atenea Carter a l'Estraperlo, amb els seus temes de soul i jazz. A partir de les 22 hores, tornen “Los 80 principales”, amb les millors versions d’aquesta època.
Dissabte, esports i música
El parc de les Morisques esdevindrà l’escenari d’una matinal esportiva intensa. El ioga obrirà la pràctica de moltes modalitats: marxa nòrdica, tirolina gegant, escalada i slackline, bàsquet i futbol 3X3, voleibol i handbol 4X4, tennis taula, cursa d’orientació, patinatge, zumba... i un llarg etcètera.
A mig matí, teatre familiar a la sala Josep Brossa, i animació a l’Estraperlo amb “Gepa i el Nas”.
Ja a la tarda, tradició amb els castells a la plaça de la Vila, música i cercavila de la Colla de Gegants i Grallers. Recordem que enguany la Colla celebra el seu 35è aniversari i ho farà amb un cercavila ben especial. I amb la posta del sol arribaran les propostes culturals com “Les milicianes del vers” o el cinema a la fresca a l’av. Can Pallàs.
L’actuació estel·lar de “The Sey Sisters” serà a les 22.30h a la plaça de la Vila. No faltarà la llegenda de l’Iskariot i el correfoc i un espectacle de Festa major a continuació.
Els més joves podran assistir al “Confetti Led Party” que s’organitza al pati de l’escola Purificació Salas a partir de les 22 hores.
Diumenge, corres o t’embasses?
A primera hora podeu participar a la tradicional cursa popular, que surt de l’avinguda de Pau Casals darrere de l’Ajuntament. Hi ha diferents modalitats perquè corredors i corredores de totes les edats puguin participar-hi.
A les 11 hores començarà el “Petit Embassa’t”, un festival de música per a tota la família amb actuacions de “Lu Rois”, “El Pot Petit” i tallers i espais per a nadons. També a partir de migdia hi haurà sardanes a la plaça Sant Jaume, i vermut musical a la plaça de la Vila. A L’Estraperlo, “24 rumbes ballables", entre altres propostes.
Cal remarcar que els Diables de Sant Quirze celebren 25 anys de trajectòria i també a migdia faran un Correaigua ben especial al parc de les Morisques.
El 22è Memorial Antoni Mendoza donarà pas a les activitats de la tarda. A les 18 hores el parc de les Morisques acollirà la Festa Holi i la sala Josep Brossa de la Patronal el concert de Festa Major amb la Bella Quirze Band. Un any més, concurs d’entrepans a la plaça de la Vila, i conert de la Societat Coral Il·lustració Artística a la Patronal.
Un dels plats forts de la jornada és l’actuació de Toni Albá, amb “Audiència I-Real”, a la plaça d’Anselm Clavé a les 21.30h. A continuació, Roba Estesa als exteriors de la Masia Can Feliu a les 22.30 hores. Posaran el punt i final els "Seguirem. Tribut a Obrint Pas".
Dilluns, el punt i final
Si la pluja ho permet la festa finalitzarà dilluns amb un matí carregat de propostes infantils al parc de les Morisques. A la tarda, exhibició de dansa del Montserrat Creus, espectacle “Music on cycle”, i com sempre, el tradicional sopar de cloenda de Festa Major amb la botifarrada. Finalment, cantada d’havaneres amb “Les Anxovetes” i Castell de focs.
Barraques
Les Barraques compten avui amb concerts com el de “Mashyp Party” o “El Diluvi”. També hi haurà sessió de DJ de matinada. Tot, al parc de Can Feliu. Demà, més propostes amb macarronada i jocs florals i concerts nocturns amb “DeFarra” “El Proyecto” o “La Banda del Coche Rojo”.
Cal remarcar que enguany, de 16 a 21h hi haurà una Mostra de Cultura Urbana amb graffitis, batalles de gallines i galls, micro lliure i concerts de rap, entre altres.
Podeu consultar tota la programació detallada al blog de Festa Major.
Recordeu que podeu seguir i explicar la festa a les xarxes socials, amb el hashtag #SQVdeFesta.
Consulteu també alguns consells i informació per a un consum responsable i una festa lliure de sexisme i LTBIfòbia, aquí.