Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més de 3.000 alumnes comencen el nou curs escolar

L’Ajuntament i el Departament d’Educació de la Generalitat han fet diverses obres de millora als diferents equipaments per preparar l'inici de les classes


Més de 3.000 alumnes comencen el nou curs escolar
Un total de 1982 alumnes de primària han començat avui el nou curs a Sant Quirze. A aquesta xifra cal sumar-hi els 872 de l’ESO i els 325 de Batxillerat als instituts del municipi, a més dels 400 de l’Escola Municipal d’Adults l’Olivera i els 170 de l’Escola Municipal de Música, que s'aniran incorporant. En el cas dels més petits, l’Escola Bressol Municipal El Patufet acull 147 infants, des de P0 fins a P2. A aquests s’hi afegeixen  els cursos de català per a adults que imparteix l’Oficina de Normalització Lingüística.
 
Aquestes dades constaten que un 90% de les famílies del municipi han triat els centres del poble perquè els seus infants desenvolupin els estudis de primària. 
Aquest curs 19-20 l’Ajuntament ha ofert diferents activitats pedagògiques per valor d’uns 60.000 euros. Activitats que ja formen part del programa curricular de l’alumnat del nostre municipi, com ara natació, urbanins, teatre o l’estudi de la natura, entre altres, a més del conveni de subvenció per projectes i activitats educatives que presenten els centres i l’AFA amb una aportació total de 180.000 euros.
 
 
Obres de millora als centres escolars
 
L’Ajuntament ha dut a terme diverses millores als centres educatius per preparar el nou curs com la pintura de diferents dependències, les actuacions de jardineria i algunes millores als patis per corregir aspectes de riscos i funcionalitat, així com el trasllat de mobiliari i adequació de sorrals per a l’inici del curs.. 
 
Cal remarcar també que a l’edifici on està ubicada l’escola Purificació Salas i l’Institut Salas Xandri, s’han fet obres per adequar la cuina, el menjador i la biblioteca del centre. A l'escola Pilarín Bayés també s'han dut a terme algunes actuacions de millora.
 
Com a novetat important aquest curs, cal remarcar que han finalitzat les obres que es va iniciar al mes de maig de la construcció de l’edifici del segon cicle d’educació infantil amb les aules i espais comuns de les aules de P3, P4 i P5 al Purificació Salas. Aquest edifici estarà disponible pel curs 2020-2021.