Professionals de diversos àmbits parlen sobre l’Alzheimer i el paper de les persones cuidadores
Una taula rodona va abordar ahir la malaltia des de tots els punts de vista
Una cinquantena de persones van assistir ahir a la xerrada “Convivint amb l’Alzheimer: com cuidem al cuidador?”, que va tenir lloc a la Patronal. La regidora de Salut Pública, Roser Costa, va donar la benvinguda a les persones assistents i va moderar la taula.
L’experiència del Grup de suport i ajuda mútua del CAP va iniciar les ponències. El terapeuta del grup, Marc Cornejo, va explicar els objectius d’aquestes trobades entre persones que exerceixen un rol de cuidadores i que poden compartir les seves necessitats i preocupacions, així com les seves vivències i coneixements.
A continuació, es van desenvolupar diverses ponències. La metgessa del CAP, Marta Safont, va parlar sobre la malaltia i la seva experiència en l’atenció de les persones afectades. Una xerrada que es va complementar amb la de la neuropsicòloga de l’Associació Vallès Amics de la Neurologia (AVAN), Noemí Calzado, sobre els grups de formació i suport terapèutic que desenvolupa l’entitat, així com les tasques d’acompanyament en el diagnòstic, evolució i durant el procés final de la vida.
Així mateix, Lorena del Moral, graduada en Treball Social i amb experiència en l’àmbit de la tercera edat en residència i centre de dia va intervenir com a representant de la Residència Llar d’avis del municipi. Del Moral va parlar sobre l’atenció a les famílies de les persones que resideixen o assisteixen al centre.
Finalment, va intervenir Salomé Gómez, familiar i cuidadora d’una persona amb malaltia d’Alzheimer, explicant la seva experiència d’una manera colpidora, respectuosa i amb molta sensibilitat.