El cap de setmana a SQV
L'acte d'homenatge a les víctimes de la Covid-19 centra l'agenda de demà
El cap de setmana arriba de la mà d’un acte especialment emotiu. Dissabte tindrà lloc l’homenatge a les víctimes de la Covid-19 al parc de les Morisques. L’esdeveniment centra l’agenda, que també s’acompanya de cultura.
Hora del conte:
Aquesta tarda la sala d’actes de la Biblioteca acull una nova sessió de l’Hora del Conte. Es tracta de “La màquina del temps”, a càrrec de Gemma Ventura i s’orienta a infants a partir de 4 anys. Trobareu tots els detalls en aquest enllaç, malgrat les entrades es troben exhaurides.
Acte en record del veïnat víctima de la Covid-19
L’acte en record de les veïnes i veïns que han perdut la vida aquest 2020 en el context de pandèmia de la Covid-19 tindrà lloc el dissabte 3 d’octubre, a les 12 hores, al parc de les Morisques. L’homenatge estava inicialment previst el 3 de setembre però va haver de ser ajornat per les restriccions aprovades per la Generalitat de Catalunya per limitar la interacció social abans de l’inici del curs escolar.
L’acte estarà dedicat a la memòria de totes les persones del municipi que, malauradament, han mort en els darrers mesos en circumstàncies especialment dures. Tanmateix, es retrà un homenatge a tots els serveis i a les persones que han estat a primera línia durant els mesos en què la pandèmia ha estat més virulenta, com ara el personal sanitari o el nombrós grup de persones voluntàries que durant el confinament van donar suport en tasques logístiques i d’organització.
A l'entrada del parc, a mà esquerra, es podrà veure l'arbre plantat en memòria de les víctimes d'aquesta pandèmia, acompanyat per una placa commemorativa (vegeu fotografia que acompanya aquest text).
Seguiment en directe
L’acte es podrà seguir en directe a: www.santquirzevalles.cat/homenatge. Recordem que les persones assistents han hagut de fer reserva prèviament mitjançant el web municipal. Ara, ja s’han esgotat les localitats i, per tant, l’Ajuntament ha previst que es pugui seguir en línia, còmodament i des de qualsevol dispositiu.
Tancament del parc
Recordem que la part inferior del parc de les Morisques romandrà tancada entre les 8 i les 15 hores a causa de la realització de l’acte. La ciutadania que vulgui gaudir del parc, podrà entrar a la part superior per les portes de l’av. Camí del Mas i del carrer Joan Olivé.
Teatre
La Sala Josep Brossa de la Patronal acollirà dissabte a les 20 hores, la representació de l'obra "Els fusells de la senyora Carrar".
“Els fusells de la senyora Carrar”, de Bertolt Brecht, és una obra ambientada a la Guerra Civil espanyola. Concretament, la història ens situa a la Desbandá, un dels episodis més cruels del conflicte bèl•lic que va tenir lloc a Andalusia i on van morir milers d’innocents degut al bombardeig indiscriminat del bàndol franquista sobre la població civil. Però Brecht també parla en aquest text del concepte de neutralitat política, un tema de rabiosa actualitat que l’exdiputat al Parlament de Catalunya David Fernàndez ha adaptat per a l’ocasió en el pròleg i epíleg de l’obra.
Amb música en directe a càrrec de Carles Belda i Anna Farriol, i amb cares conegudes del teatre català com Santi Ricart i Òscar Castellví, la companyia alGalliner de Sabadell, sota la direcció d’Albert González, va estrenar aquest muntatge l’any passat i ara esperen portar-lo a diverses poblacions d’arreu del país.
Les entrades a aquest esdeveniment ja s’han exhaurit.
Recordeu que podeu consultar l’agenda municipal en aquest enllaç,