Salut
Augmenta lleugerament la taxa de risc de rebrot al municipi
Malgrat l’increment de les darreres xifres, la taxa es troba per sota de la mitjana comarcal
La taxa de risc de rebrot per Covid-19 a San Quirze del Vallès ha augmentat lleugerament aquesta darrera setmana, de l’1 al 7 de març. Segons les dades del Servei de Vigilància Epidemiològica i Resposta a Emergències de Salut Pública de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, aquesta se situa en 138,7, amb una taxa de reproducció de l’1,33 i un nombre actual de casos confirmats mitjançant PCR de 12.
Les dades corresponents a la setmana anterior, del 22 al 28 de febrer, situaven el risc de rebrot en 76,3, amb una taxa de reproducció de 0,53 i un nombre total de positius per PCR de 9.
Malgrat el lleu augment al municipi aquesta darrera setmana, la taxa es troba per sota de la mitjana del Vallès Occidental Oest. De fet, els indicadors epidemiològics a la comarca continuen amb una lenta però persistent davallada. Han baixat els ingressos hospitalaris, segons els informes diaris emesos per l’Hospital de Terrassa, i l’edat dels ingressats. Una situació que es pot atribuir a la influència de la vacuna o bé a l’aparició de casos de variants del virus.
Recordem que la vacunació ja s’ha iniciat entre les persones vulnerables i la gent gran. Anteriorment ja s’havia vacunat interns i personal de les residències, així com al personal del CAP. Des del departament de Salut també s’està coordinant la dispensació de la vacuna AstraZeneca al personal docent dels centres educatius.