Actualitat
El ple aprova per unanimitat un Pla per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere
La sessió, celebrada ahir, també va aprovar el Premi Mussol i Mussolada 2021
El ple de l’Ajuntament va aprovar ahir per unanimitat un Pla per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere, un document que té per objectiu oferir una mirada global del gènere i la sexualitat, que no només comprèn a les persones que s’identifiquen amb alguna de les lletres de l’acrònim, sinó al conjunt de la ciutadania.
El document és el resultat d’un procés de diagnosi, anàlisi i reflexió conjunta entre diversos actors (que resideixen o treballen a Sant Quirze del Vallès) vinculats o interessats en la qüestió LGTBI. El Pla estableix tota una sèrie d’actuacions fins al 2023, com ara la incorporació de la perspectiva de la diversitat a diferents àrees de l’Ajuntament, al teixit empresarial, el treball per combatre la discriminació LGTBIfòbica i la col·laboració amb els centres educatius, entre altres.
Liquidació del pressupost
Un altre dels punts destacats del ple ha estat la liquidació del Pressupost de 2020, del qual n’ha donat compte. L’Ajuntament tanca aquell any amb un resultat positiu i equilibrat, amb un endeutament del 16,66% i inferior al de l’any anterior. A més, el 2020 es va tancar amb una estabilitat pressupostària per un import de 51.309,05€, executant més de 22M €.
Premi Mussol i Mussolada 2021
El Ple va aprovar també la proposta de concessió del Premi Mussol i Premi Mussolada de Sant Quirze 2021. El primer recau enguany en el santquirzenc Josep Busqueta, plenament compromès amb la vida associativa del poble i implicat en diverses entitats al llarg dels anys. Destaca el seu treball al Grup d’Investigació i Història de Sant Quirze, ajudant a mantenir la memòria històrica del municipi.
El Premi Mussolada 2021 és enguany per les Voluntàries del Covid-19. Un grup de voluntàries que a partir del març de l’any passat va mostrar la seva generositat, solidaritat i van aportar llum a moltes persones del municipi que ho necessitaven. Una xarxa de persones voluntàries que van cosir mascaretes, ajudar en la compra d’aliments o de medicaments, en la distribució a les llars, etc.
La unanimitat dels grups va votar a favor de les propostes.
Altres punts
Un altre dels punts aprovats al Ple va ser l’acord de retroacció d’actuacions en compliment de la Resolució 49/20021 del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic. Aquest punt va comptar amb el suport de tots els grups excepte Junts per Catalunya, que es va abstenir.
També tots els grups excepte Junts per Catalunya (abstenció) van votar a favor de l’aprovació de l’expedient i inici de licitació per a la contractació del servei de manteniment del verd urbà, espais periurbans i medi natural del municipi.
També es va aprovar per unanimitat la modificació de l’ordenança municipal reguladora del sistema de tarificació social del transport públic municipal en autobús de Sabadell a Sant Quirze del Vallès, en aprovació inicial.
Mocions
. Moció presentada per Junts-ERC-AM i consensuada amb Junts per Catalunya, per declarar Felip VI persona non grata i declarar Sant Quirze del Vallès com a municipi republicana i antimonàrquica. A favor: Junts-ERC-AM, Junts per Catalunya. Abstencions: Sant Quirze en Comú, PSC. En contra: Ciutadans.
. Moció presentada pel PSC-CP i consensuada amb la resta de grups municipals, de mesures per evitar talls de llum i baixades de tensió, i millorar la supervisió i manteniment del subministrament elèctric. Aprovada per unanimitat.
. Moció presentada pel PSC-CP i consensuada amb tots els grups municipals, amb motiu de la defensa del feminisme. Aprovada per unanimitat.
. Moció presentada pel PSC-CP i consensuada amb tots els grups municipals, per la visibilització de la dona i el moviment LGTBI en l’esport. Aprovada per unanimitat.
. Moció presentada per Junts per Catalunya i consensuada amb la resta de grups excepte Junts-ERC-AM, per aconseguir que el nostre municipi torni a tenir tots els arbres que hem perdut aquests últims anys. No aprovada. Vots en contra: Junts-ERC-AM. Resta de grups a favor.
Podeu veure el ple en aquest enllaç.