Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

El Consell Educatiu Municipal avalua les actuacions realitzades i enfoca nous reptes

La darrera sessió va posar sobre la taula la valoració de les darreres accions i les noves propostes fins el 2024


El Consell Educatiu Municipal avalua les actuacions realitzades i enfoca nous reptes

El Consell Educatiu Municipal es va reunir el passat 19 d’abril per avaluar les actuacions realitzades amb el Pla d’Emergència Educativa durant 2021. Durant la sessió es van proposar també les actuacions a desenvolupar durant els propers dos anys, 2022-2024, en relació al Pla Educatiu Local.

 
Recordem que a finals de 2020 el context de les crisis social, econòmica i ambiental existents es van agreujar per la Covid-19. Aquesta situació va desencadenar l’elaboració d’un Pla d’actuació en clau d’emergència social, sanitària i també educativa. Aquests objectius es concretaven en reforçar l’Educació 360, aconseguir una vila coeducadora, amb més valors i convivència.
 
Amb aquests precedents, el Pla ha treballat tot aquest temps en diferents àmbits. D’una banda, el de la petita infància i les famílies, executant  accions com la tarificació social i dels ajuts individuals per cobrir part del cost de les llars d’infants; la municipalització de la gestió de l’escola bressol municipal; o l’acompanyament mitjançant el Servei d’Atenció Diürna a les famílies, entre altres. 
 
D’altra banda, des de l’àmbit de la infància i l’adolescència s’ha posat en marxa iniciatives com les donacions d’ordinadors i el pagament de les connexions a internet; o l’increment del seguiment d’infants i adolescents en el marc del Protocol d’Absentisme. 
 
També s’ha treballat especialment en l’acompanyament emocional, amb enquestes per detectar la situació emocional del jovent o el consum de substàncies.
En aquest sentit s’ha continuat apostant per iniciatives com el Parlem-ne, i s’ha donat especial suport al Cicle de tallers per a famílies amb adolescents. La valoració del programa “Creixem en família” ha estat molt positiva, destacant l’agraïment de les persones participants. 
 
En relació a la bretxa digital, destaquen entre altres el projecte “Transitem”, on les accions de voluntariat i participació social han fomentat la formació de les persones grans a nivell digital, i el treball intergeneracional.
 
Finalment, el Consell Educatiu també ha remarcat que el Pla d’Emergència Educativa ha millorat la convivència a l’espai públic, ha educat per uns hàbits de vida sostenibles, i ha consolidat els espais de treball i participació.
 
Nous reptes
 
Entre els temes clau per als propers anys plantejats durant el Consell destaca el treball conjunt entre l’Ajuntament i els centres educatius i la consolidació del Programa de Medi Obert. Aquest darrer se centra en la necessitat de disposar d’un equip estable per treballar tant en la detecció de problemàtiques d’adolescents i joves, com en la canalització d’activitats i serveis a Sant Quirze poble i a Les Fonts.
Un altre dels objectius és posar la mirada en els espais intergeneracionals, connectant diferents col·lectius de diferents edats i perfils.
 
Entre les fites destaca la coeducació, elaborant i desplegant el Pla d’Igualtat en clau educativa. També l’elaboració del Pla de civisme, l’ordenança i les MASE (Mesures Alternatives a les Sancions Econòmiques) en clau educativa.
 
Els propers anys seran clau també per fer un treball de millora de la salut de la ciutadania de forma integral, tenint espais de cura dels professionals i de foment de la salut, ampliant itineraris esportius a l’aire lliure, o invertint en equipaments com el complex de Can Casablanques, entre altres.
També són moltes les accions en marxa i previstes al voltant de l’educació ambiental per fer front a l’emergència climàtica.
 
Finalment, i no menys important, es repensarà el municipi com a ecosistema artístic i educatiu que fomenti l’art des d’una visió comunitària i terapèutica.
Així mateix, els propers anys permetran reprendre el treball d’incorporació de la visió Educació 360, i treballar en la formació de tots els col·lectius, sense deixar ningú enrere.