Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sant Quirze se suma al Dia Mundial per a la Visibilització Menstrual

La font del llac lluirà de color vermell el cap de setmana per commemorar la jornada de dissabte


Sant Quirze se suma al Dia Mundial per a la Visibilització Menstrual

La font del parc de Les Morisques lluirà de color vermell aquest cap de setmana, amb motiu del Dia Mundial per a la Visibilització Menstrual el 28 de maig. 

 
Aquesta acció respon a una moció aprovada al ple del 27 de maig de 2021 que fa referència a l’erradicació de la pobresa menstrual a Sant Quirze del Vallès. Aquest acord, a banda de donar visibilitat amb la il·luminació a un punt del municipi, estableix l’establiment de formacions per part del servei de Salut de l’Ajuntament per erradicar l’analfabetisme menstrual i per a una menstruació saludable, destinada a col·lectius de joves, dones en situació de vulnerabilitat i dones trans. També que es considerin els productes d’higiene íntima com a béns de primera necessitat i estiguin disponibles de manera gratuïta per a les dones i dones trans en situació de pobresa en els centres locals d’assistència social i s’incloguin en el repartiment dels lots alimentaris.
 
A aquestes accions s’hi suma la posada a disposició, per part de l’Ajuntament, de necessers institucionals que contenen els productes adients (copes menstruals, tampons, compreses i calces) per abordar aquesta situació de primera necessitat.
 
Els necessers s’ubiquen en diferents espais municipals i el seu contingut és accessible per a aquelles persones que es trobin en una situació de vulnerabilitat d’aquesta naturalesa, a través de la persona referent de cada servei en el que es trobin ubicats. Els espais, identificats amb un cartell, són els següents:
 
. Espai Maria Mercè Marçal
. Ajuntament
. Escola Municipal d’Adults l’Olivera
. Escola Municipal de Música Can Barra
. Masia Can Feliu
. Benestar Social
. La Patronal
. Escola Bressol Municipal El Patufet
. Biblioteca Municipal Marcel Ayats
. Centre Cívic Torre Julià
 
 
Dia Mundial per a la Visibilització Menstrual
 
El Dia Mundial de la Higiene Menstrual es va iniciar l'any 2014 per l'ONG WASH United, amb seu a Alemanya, i té com a objectiu beneficiar a dones d'arreu del món i de totes les edats. Se seleccionà la data del 28 de maig per a reconèixer que 28 dies és la durada mitjana del cicle menstrual.