Ja es poden presentar candidatures als premis Dona de Sant Quirze, i Mussol i Mussolada 2026
Les tres distincions honorífiques es lliuraran l'any vinent en el marc dels respectius actes institucionals
Des d'avui ja es poden presentar candidatures als premis Dona, Mussol i Mussolada 2026, uns reconeixements honorífics que l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès atorga anualment. Les propostes es poden registrar fins al 23 de gener de 2026.
El Premi Dona de Sant Quirze es lliura en el marc del 8M, Dia Internacional de les Dones, com a reconeixement públic a una dona, entitat o col·lectiu de dones del municipi que hagi dut a terme activitats que impulsin el paper de les dones en qualsevol àmbit, i hagi contribuït a avançar cap a relacions equitatives de gènere. També s’atorguen dues distincions honorífiques, de caràcter nacional i internacional, vinculades al premi.
D’altra banda, el Premi Mussol s’atorga a persones o entitats que s’hagin distingit per algun fet o activitat que impulsi la identitat de Sant Quirze del Vallès, o que contribueixi a projectar el municipi cap a l’exterior. El Premi Mussolada, de caràcter grupal, es concedeix a entitats o col·lectius locals que s’hagin distingit per alguna activitat o acció de dinamització de la ciutadania del municipi.
Qui pot presentar candidatures?
Les entitats inscrites al Registre municipal d’Entitats poden presentar candidatures als premis, així com la ciutadania en general, sempre que la proposta compti amb el suport subscrit, com a mínim, de 50 persones residents al municipi, majors de 16 anys.
Un cop finalitzi el termini de presentació de candidatures, es reuniran les comissions dels premis, formades per una àmplia representació institucional i ciutadana, i avaluaran les propostes, per elevar-ne una al Ple per a la seva aprovació.
El lliurament del Premi Dona de Sant Quirze i les seves distincions es farà en el decurs d’un acte institucional el 6 de març de 2026, i els premis Mussol i Mussolada, el 24 d’abril, en la celebració de la Festa del Mussol.
Convocatòries anteriors
La catedràtica en Medicina Assumpta Caixàs va rebre el Premi Dona 2025, i les distincions van ser per a Montserrat Vallmitjana, fundadora de l’entitat Aigua per al Sahel i Gemma Balagué, autora de Una mort petita.
Pel que fa als Premis Mussol i Mussolada 2025, els guardonats van ser El Galliner, per la seva tasca cultural amb els joves, i Onze al Teatre, per la seva trajectòria en la promoció del teatre local.
Per a més informació i presentar candidatura al Premi Dona de Sant Quirze i distincions, entra al tràmit.
Per a més informació i presentar candidatura al Premi Mussol i Premi Mussolada, entra al tràmit.