L'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès se suma a la campanya "Si sembla fake, ho és"
La iniciativa vol sensibilitzar adolescents i joves sobre els riscos i perills del consum d’informació a internet.
L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès se suma a la campanya “Si sembla fake, ho és” impulsada per la Diputació de Barcelona amb motiu del Dia Internacional del Consumidor, que es celebra el dissabte 15 de març.
Una campanya per protegir adolescents i joves
Enguany, la campanya es focalitza en sensibilitzar adolescents i joves sobre els riscos i perills del consum d'informació a internet i a les xarxes socials. Aquest col·lectiu és especialment vulnerable a les estafes i enganys en l'entorn digital i, alhora, és el que menys reclamacions presenta als serveis públics de consum. De fet, segons dades de la Diputació de Barcelona, només l'11% dels expedients tramitats corresponen a persones d'entre 18 i 35 anys.
L'objectiu de la campanya és alertar sobre les males pràctiques que proliferen a les xarxes socials i a les plataformes digitals i apropar els serveis públics de la demarcació i els drets de consum a tota la ciutadania, especialment al públic més jove.
Un servei proper a la ciutadania
L'Oficina Municipal d'Informació al Consum (OMIC) de Sant Quirze del Vallès ofereix assessorament gratuït a la ciutadania en matèria de defensa dels drets i deures de les persones consumidores i usuàries. Aquest servei d'atenció directa permet sol·licitar informació i resoldre dubtes relacionats amb el consum.
L'OMIC de Sant Quirze del Vallès forma part de la Xarxa Local de Consum (XLC), impulsada per la Diputació de Barcelona.
Podeu trobar més informació al web de Consum.