Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Què és l'Arxiu Municipal

Serveis, funcions i documentació que pots trobar

Què és?


És un servei especialitzat en la gestió i el tractament de la documentació generada per les diferents activitats, funcions i competències de l'Ajuntament i el seu objectiu principal és esdevenir una eina administrativa eficaç per a la gestió de les competències municipals i, a la vegada, oferir a les persones, als estudiosos i al públic en general un servei cultural per a la recerca i la difusió històriques.


Quines són les seves funcions?

  • Organitzar i difondre el patrimoni documental municipal establint les normes de classificació, ordenament i tractament de la documentació.
  • Regular  les transferències de documentació de les oficines a l'Arxiu i el calendari de conservació i  avaluació dels documents.
  • Marcar directrius per la correcta ubicació física dels documents i proposar les condicions idònies que han de complir les instal·lacions per al seu ús i garantir-ne la seguretat.
  • Regular la consulta i préstec d'ordre intern i extern atenent les restriccions legals existents.

 
Serveis que ofereix

  • Consulta de documents, prèvia presentació de sol·licitud i tenint en compte les limitacions establertes per la legislació. Per agilitar el servei us recomanem de posar-vos en contacte prèviament amb el Servei d'Arxiu Municipal.
  • Reproducció de documents sempre que la legislació i l'estat de conservació dels documents ho permeti.
  • Assessorar i orientar en la recerca a estudiants, investigadors i usuaris en general.


 Documentació que podeu trobar a l'Arxiu:

  • Quadre de fons documentals
  1. Administració pública: Ajuntament de Sant Quirze.
  2. Administració judicial: Jutjat de Pau i Registre Civil.
  3. Patrimonial: Fons personal del Pintor Joan Vila Puig.