Quan i amb qui es constitueix la mesa electoral?
La jornada electoral, a les 9h del matí, titulars i suplents.
El dia de votació serà el 27 de febrer de 9 hores a 19 hores.
A les 8 hores del dia de la votació, s’ha de constituir la mesa amb el president, els dos vocals i els respectius suplents.
Caldrà que el Secretari o Secretària d’Ajuntament o funcionari habilitat hi sigui present. Si no es pogués constituir la mesa, malgrat les substitucions contemplades, els membres que hi siguin presents o, si no n’hi ha cap, el Secretari o Secretària d’Ajuntament o el funcionari habilitat ho hauran de comunicar per telèfon a la Comissió territorial corresponent.
Si calgués, per tal de completar la mesa, els membre que hi siguin presents, amb el suport del Secretari o Secretària d’Ajuntament o funcionari habilitat, requeriran als primers electors que es presentin a votar, que formin part de la mesa. Un cop s’hagi constituït la mesa, el Secretari o Secretària d’Ajuntament o funcionari habilitat haurà de trucar a l’Oficina comarcal per informar que s’ha constituït, tot i que també ho podrà fer el president de la mesa. Si malgrat tot el que s’ha indicat, no es pot constituir la mesa abans de les 10 hores, els membres presents, el Secretari o Secretària d’Ajuntament o la persona habilitada, ho comunicaran a la Comissió territorial.
En aquest cas, s’haurà de convocar una nova votació dins dels dos dies següents. En el cas que totes les persones censades hagin exercit el seu vot abans de les 19 hores (tenint en compte també els vots per correu), es podrà tancar la seu de la mesa electoral. L’urna quedarà sota custòdia del Secretari o funcionari habilitat de l’ajuntament.
A partir 19 hores s’haurà de fer l’escrutini amb totes les passes detallades en el manual de les meses electorals. El sobre amb la documentació electoral serà custodiat pel Secretari o Secretària d’ajuntament o funcionari habilitat, fins al dilluns següent, dia en què s’haurà de lliurar a l’Oficina comarcal corresponent.
El Secretari o Secretària d’ajuntament o funcionari habilitat, haurà de lliurar als membres de les meses un número de telèfon per localitzar-lo al llarg de la jornada electoral.
Rebran una compensació econòmica de 130 euros.