- https://www.santquirzevalles.cat/temes/participacio-i-entitats/agenda/curs-drets-humans-i-migracions
- Curs "Drets humans i Migracions"
- 2024-02-07T18:30:00+01:00
- 2024-02-07T20:30:00+01:00
- La formació ofereix una aproximació als drets humans i els diferents sistemes de protecció i garantia, posant l’accent a les persones migrants. S'estudiaran les principals vulneracions de drets humans que pateix aquest col·lectiu, i s’analitzarà els marcs legals existents actualment per a la seva protecció.
Curs "Drets humans i Migracions"
La formació ofereix una aproximació als drets humans i els diferents sistemes de protecció i garantia, posant l’accent a les persones migrants. S'estudiaran les principals vulneracions de drets humans que pateix aquest col·lectiu, i s’analitzarà els marcs legals existents actualment per a la seva protecció.
Formació en modalitat presencial que ofereix una aproximació als drets humans i els diferents sistemes de protecció i garantia, posant l’accent a les persones migrants.
S'estudiaran les principals vulneracions de drets humans que pateix aquest col·lectiu, i s’analitzarà els marcs legals existents actualment per a la seva protecció.
La formació s'impartirà per part de Karlos Castilla. Doctor en dret per la Universitat Pompeu Fabra, professor associat de Dret Internacional de la UPF, responsable de recerca en el IDHC, especialitzat en Dret Internacional dels Drets Humans, Dret Constitucional i Migracions.
Les inscripcions es tancaran el 5 de febrer o un cop s'ompli el curs.
La formació està organitzada en dos mòduls:
7 de febrer de 2024-18:30:
1. Introducció als drets humans i els seus sistemes de protecció i garantia: conceptes i fonaments.
En el primer mòdul s’abordarà què s’entén quan parlem de drets humans, definint el concepte i característiques dels drets humans, i com aquests protegeixen de forma específica a les persones migrants.
A més, s'aprofundirà en el coneixement dels elements bàsics del sistema universal de les Nacions Unides, mostrant quins son els principals òrgans i mecanismes disponibles per a la protecció dels drets humans.
14 de febrer de 2024-18:30:
2. Drets humans de les persones migrants.
El segon mòdul del curs abordarà la protecció específica dels drets de les persones migrants que es contemplen al sistema europeu, en l’àmbit estatal i a nivell català.
Finalment també es farà referència a les competències municipals per a la garantia dels drets humans de les persones migrants.
INFORMACIÓ ÚTIL
- Data 07/02/2024 de 18:30 a 20:30
- Lloc Sala Salut Pastor
- Organitza Ajuntament de Sant Quirze del Vallès amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona
- Contacte Servei de Participació Tel. 937216800 Email: participacio@santquirzevalles.cat
- Preu Gratuït
- Entrades https://forms.gle/zXisqgDBHxtZkQni7
- Necessita inscripció prèvia Sí
- Afegiu l'esdeveniment al calendari iCal