Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

CA02 Transmissió de llicència urbanística o de comunicació prèvia

Servei responsable

Servei responsable

Servei d'Urbanisme

En termini
Descripció del tràmit

Tràmit a través del qual la persona interessada posa en coneixement de l’Ajuntament el canvi de titularitat  de la llicència prèviament autoritzada o de la comunicació efectuada. La nova persona titular serà la responsable de donar compliment a les condicions de la llicència o comunicació i es subrogarà en els drets i deures de l’anterior.

Si no es compleixen els requisits esmentats, les responsabilitats que es puguin derivar seran exigibles indistintament a l’anterior i a la nova persona titular.

El reconeixement administratiu del dret comunicat es produeix salvat el dret de propietat, sens perjudici del de tercers ni de les competències d’altres organismes i administracions.

Normativa
Qui ho pot sol·licitar

Qualsevol persona física o jurídica.

Formes de tramitació

Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, cal seguir els següents passos:

  1. Descarregueu el Model normalitzat, empleneu-lo i signeu-lo electrònicament.
  2. Creeu les autoliquidacions, realitzeu el pagament i descarregueu el justificant per aportar-lo al tràmit. Ho podeu fer des dels enllaços següents :

Taxa per la comprovació de l’obra en matèria d’urbanisme.

Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO).

  1. Inicieu el Tràmit en línia. Caldrà adjuntar la documentació que en aquest s’especifica, incloent el Model normalitzat del punt 1 i el comprovant de pagament del punt 2.
  2. Una vegada es registri el tràmit correctament rebreu el justificant de registre electrònic.

Per realitzar aquest tràmit cal sol·licitar cita prèvia.

Consulteu l'adreça i horari de les nostres oficines d'atenció ciutadana.

El dia de la cita adreceu-vos a l’OAC amb el model de sol·licitud emplenat i signat. Us practicarem l’autoliquidació, que podreu pagar en el moment amb targeta, o bé, escollir qualsevol dels altres mètodes de pagament.

Assegureu-vos de portar la documentació necessària per poder fer el tràmit.

Terminis

En qualsevol moment.

Documentació a aportar

Documentació Administrativa (DA):

  • Model normalitzat específic de la comunicació d'obres, degudament emplenat i signat 
  • En cas de representació, i si encara no consta en poder de l’administració, cal aportar els poders notarials o actes que la justifiquin.
  • Justificació del compliment de les obligacions fiscals i garanties corresponents a la llicència sol·licitada, d'acord amb les ordenances fiscals vigents, segons el cas:
    • Taxa per la tramitació de la llicència.
    • Garantia de la reposició dels elements urbanístics que puguin resultar afectats per l’obra.

Documentació Tècnica específica segons el tipus d’actuació (DT):

  • Document de cessió de la llicència urbanística subscrit per la persona titular cedent i per la persona cessionària, o bé que acrediti estar en possessió o propietat de l’immoble.
  • Nomenament de la nova direcció facultativa de les obres en cas de substitució, si s’escau.
Quin cost té i com es pot fer el pagament

La comunicació té el cost associat a:

  • La Taxa per la comprovació de l’obra en matèria d’urbanisme. Heu de crear-la (abans d'iniciar el tràmit) accedint a aquest enllaç des d'on també podreu fer el pagament. Guardeu el justificant per adjuntar-lo al tràmit.
  • Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO). Heu de crear-la (abans d'iniciar el tràmit) accedint a l'enllaç d'El meu espai des d'on també podreu fer el pagament. Guardeu el justificant per adjuntar-lo al tràmit.

Aquests imports es poden conèixer prèviament mitjançant l’eina del Simulador.

Sentit del silenci administratiu

Transcorregut el termini d’1 mes de la comunicació sense haver rebut la disconformitat, s’entendrà plenament eficaç.