CO01 Primera utilització i ocupació d'edifici i construcció de nova planta
Servei de Territori i Medi Ambient
Sol·licitar Cita Prèvia
- Descripció del tràmit
-
Tràmit a través del qual la persona interessada comunica la primera utilització i ocupació de l’edifici acompanyada de la documentació exigida i que acredita que l’obra executada correspon al projecte aprovat amb l’atorgament de la llicència d’obres.
En aquest règim no podrà utilitzar-se ni ocupar-se l'edifici fins que no hagi transcorregut el termini d'un mes des de la data de presentació de la comunicació junt amb tota la documentació preceptiva per a realitzar el tràmit o, si procedeix, fins transcorregut el termini d'un mes des de la data de presentació de la documentació corresponent per l'esmena de la comunicació o l'aportació dels documents requerits, sempre i quan l'ajuntament no hagi manifestat la disconformitat a les obres executades amb el projecte tècnic autoritzat i les condicions de llicència urbanística atorgada.
El reconeixement administratiu del dret comunicat es produeix salvat el dret de propietat, sens perjudici del de tercers ni de les competències d’altres organismes i administracions.
Aquest tipus d’actuació requereix la intervenció d’una persona tècnica competent que subscrigui el projecte o la documentació tècnica corresponent.
- Normativa
-
- Ordenança Municipal de Regulació dels Expedients Urbanístics
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya (TRLU), modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer i posteriorment modificat per la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, que aprova el Reglament de Protecció de la Legalitat Urbanística (RPLU).
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (LPA).
- Llei 26/2010, de 3 d’agost, de Règim Jurídic i Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya (LPAC).
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació (LOE).
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis (ROAS).
- Pla General d’Ordenació de Sant Quirze del Vallès (PGO), aprovat definitivament per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona, en sessió de data 22/3/2000, publicat al DOGC de 11/5/2000. Les normes urbanístiques (NNUU) del PGO es varen publicar en compliment de la resolució de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona de 22/9/2005, en el DOGC de 11/1/2006.
- 2.5 Ordenança Fiscal reguladora del Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO).
- 4.1 Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per l’expedició dels documents administratius.
- 4.2 Ordenança Fiscal reguladora de les Plaques, Patents, i altres.
- 4.3 Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per la tramitació de les llicències urbanístiques.
- 3.2 Ordenança Fiscal reguladora de l’aprofitament especial o utilització privativa del domini públic per obres, elements publicitaris, entrades vehicles a través de les voreres, i terrasses a la via pública.
Qualsevol persona física o jurídica
Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, cal seguir els següents passos:
- Descarregar el Model normalitzat, emplenar-lo i signar-lo electrònicament.
- Crear les autoliquidacions i realitzar el pagament (taxes, impost i garantia per la reposició dels elements urbanístics que puguin resultar afectats), des de Carpeta Ciutadana, i descarregar els justificants per aportar-los al tràmit.
De forma prèvia, es pot consultar aquest cost amb el Simulador. - Presentar el Tràmit en línia. Caldrà adjuntar la documentació que en aquest s’especifica, incloent el Model normalitzat del punt 1 i el comprovant de pagament del punt 2.
Una vegada es registri el tràmit correctament rebreu el justificant de registre electrònic.
Per realitzar aquest tràmit cal sol·licitar cita prèvia.
Consulteu l'adreça i horari de les nostres oficines d'atenció ciutadana.
El dia de la cita adreceu-vos a l’OAC amb el model de sol·licitud emplenat i signat. Us practicarem l’autoliquidació, que podreu pagar en el moment amb targeta, o bé, escollir qualsevol dels altres mètodes de pagament.
Assegureu-vos de portar la documentació necessària per poder fer el tràmit.
Un mes abans de la primera utilització i ocupació de l’edifici
Documentació Administrativa (DA):
- Model normalitzat específic comunicació prèvia corresponent degudament emplenat i signat.
- En cas de representació, i si encara no consta en poder de l’administració, cal aportar els poders notarials o actes que la justifiquin.
- Justificació del compliment de les obligacions fiscals i garanties corresponents a la llicència sol·licitada, d'acord amb les ordenances fiscals vigents, segons el cas:
- Taxa per la tramitació de la comunicació.
Documentació Tècnica específica segons el tipus d’actuació (DT):
- Reportatge fotogràfic de l’obra acabada, incloent totes les instal·lacions d’estalvi d’aigua i energia solar amb el màxim grau de detall possible (ubicació, connexions, comptadors).
- Plànols as-built amb les modificacions introduïdes i comunicades a l’obra respecte del projecte aprovat, visats
- Certificat final d'obra expedit per la direcció facultativa de la construcció acabada, visat pel Col·legi Oficial corresponent i amb el contingut següent establert per la legislació sobre ordenació de l’edificació (annex II.3 del CTE):
- Annex A del certificat final d'obra (descripció de les modificacions), visat pel Col·legi Oficial corresponent.
- Annex B del certificat final d'obra (Relació dels controls realitzats durant l'execució de l'obra i els seus resultats).
- El certificat amb la justificació del cost real de la part de les obres executades.
- Documentació que acrediti la gestió de residus generats a l'obra: justificant o certificat d’abocament controlat de runa i excavació, expedit per un abocador autoritzat per la Junta de Residus de la Generalitat de Catalunya, si escau.
- Documentació referent a les instal·lacions de les telecomunicacions:
- de 2 a 20 habitatges:
- Butlletí d'instal·lació signat per l'instal·lador autoritzat amb segell d'entrada a la Generalitat
- Certificat emès per el SPD (Servei de Polítiques Digitals) que acrediti el compliment de la normativa ICT.
- més de 20 habitatges:
- Certificat d'instal·lació signat per la persona tècnica competent amb segell d'entrada a la Generalitat .
- Certificat emès per el SPD (Servei de Polítiques Digitals) que acrediti el compliment de la normativa ICT.
- de 2 a 20 habitatges:
- Contracte de manteniment de les instal·lacions d'energia solar tèrmica i els sistemes d'estalvi d'aigua per 2 anys.
- Etiqueta ICAEN, etiqueta de qualificació energètica de l’edifici acabat atorgada per l’ICAEN.
- Arxiu digital de final d’obra en format .dwg de la implantació de l’edificació a la parcel·la i georeferenciat amb el sistema de coordenades UTM (ETRS89).
- Número de Registre d'entrada de la sol·licitud de gual, si s'escau.
La comunicació té el cost associat a:
- La Taxa per la tramitació de la comunicació.
Es poden obtenir de forma prèvia aquests imports mitjançant l’eina del Simulador.
Caldrà realitzar el pagament des d'El meu espai, i descarregar el justificant per aportar-lo al tràmit.