Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Exempció de l'Impost sobre vehicles per a persones amb discapacitat

Servei responsable

Servei responsable

Servei d'Economia

En termini
Descripció del tràmit

Aquest tràmit permet sol·licitar l’exempció de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica per a persones amb discapacitat.

D'acord amb l'article 4.1.g de l'Ordenança Fiscal 2.3 de l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica:

Es considera persona amb discapacitat qui tingui aquesta condició legal en grau igual o superior al 33%. Els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa. Els pensionistes de classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat. Aquesta previsió no serà d’aplicació a les persones pensionistes d’invalidesa que als 65 anys optin per una pensió de jubilació ordinària, a les persones que acreditin una incapacitat parcial ni a les persones que han deixat de tenir la condició d’incapacitat o classes passives.

No es podrà gaudir d’aquest benefici fiscal per a més d’un vehicle simultàniament.

Normativa
Qui ho pot sol·licitar

Els contribuents:

  • Titulars del vehicle, si el grau de discapacitat és igual o superior al 33%. 

En el cas de menors amb discapacitat, el titular del vehicle ha de ser el menor. 

  • Els que tinguin una pensió d’incapacitat permanent en grau total, absoluta o gran invalidesa, o una jubilació o retir per incapacitat permanent al servei o inutilitat.
La discapacitat ha d’estar catalogada en la data de la meritació (1 de gener) de l’impost i la vigència de l’exempció és indefinida.  

Aquesta exempció s’aplicarà al vehicle destinat al seu ús exclusiu, tant el conduït per persones amb discapacitat com el destinat al seu transport.

Formes de tramitació

Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:

  1. Descarregueu els models de sol·licitud i annexos del tràmit que trobareu a la secció Documentació.
  2. Empleneu el model de sol·licitud i signeu-lo electrònicament.
  3. Feu clic a l'enllaç de tramitació en línia i empleneu el formulari.
  4. Adjunteu la documentació específica al tràmit (sol·licitud i documentació).
  5. Feu clic en continuar.
  6. Signeu el formulari electrònicament i envieu-lo.

Una vegada es registri correctament, rebreu el justificant de registre electrònic.

Per realitzar aquest tràmit podeu sol·licitar cita prèvia per evitar esperes.

Consulteu l'adreça i horari de les nostres oficines d'atenció ciutadana.

El dia de la cita adreceu-vos a l’OAC amb el model de sol·licitud emplenat i signat.  Assegureu-vos de portar la documentació necessària per poder fer el tràmit.

Heu de sol·licitar cita prèvia per poder realitzar el tràmit. 

Un cop l'hàgiu sol·licitat rebreu un correu electrònic que contindrà l'accés per a realitzar la videotrucada el dia escollit. Fins al dia de la cita podreu entrar i adjuntar la documentació necessària per a tenir-la ja disponible en el moment de l'atenció, o esperar-vos al dia de la cita per fer-ho amb el suport de la persona que us atengui.

El dia i a l'hora seleccionada haureu d'accedir a aquest enllaç i hi trobareu una professional de l'OAC per atendre-us. Podeu fer-la des de qualsevol dispositiu (telèfon mòbil, tauleta o ordinador).

Terminis

El període voluntari de cada tribut està determinat en la guia tributària.

Les sol·licituds presentades amb posterioritat a l'últim dia del període voluntari de pagament del present exercici tindran efecte a partir de l’exercici següent.

 

Documentació a aportar

Per sol·licitar l'exempció:

  • Sol·licitud model
  • Certificat de la discapacitat del titular del vehicle emès per l’òrgan competent on consti la data de concessió de la catalogació.
  • Permís de circulació del vehicle.

Per renunciar a l'exempció:

 

Quin cost té i com es pot fer el pagament

Gratuït

Informació d'interès

No es podrà gaudir d’aquest benefici fiscal per a més d’un vehicle simultàniament.

En el cas de canvi de vehicle

  • Si el vehicle ja no està al vostre nom: cal sol·licitar l'exempció per al nou vehicle (Sol·licitud model).
  • Si el vehicle que té l'exempció continua al vostre nom: a més de demanar l'exempció per al nou vehicle, cal sol·licitar la renúncia del vehicle pel qual actualment es gaudeix l'exempció (Sol·licitud de renúncia).

     
Termini de resolució

Sis mesos

Sentit del silenci administratiu

Negatiu