LL18 Llicència d'obres de construcció, ampliació o supressió de gual, ús demanial i contragual.
Servei de Territori i Medi Ambient
Sol·licitar Cita Prèvia
- Descripció del tràmit
-
Tràmit a través del qual la persona interessada sol·licita l’autorització per a dur a terme una obra de construcció, ampliació, supressió de gual o per a l'ús demanial o contragual.
El seu objecte és que -prèviament a la seva execució material- l'Ajuntament comprovi l'adequació de l’actuació a la normativa i planejament, així com a les ordenances municipals sobre l’ús del sòl i edificació.
Les llicències urbanístiques no alteren les situacions jurídiques privades existents entre els particulars, i s’entén atorgada salvat el dret de propietat i sens perjudici de tercers.
Tanmateix s’atorguen sens perjudici d’altres autoritzacions administratives que siguin exigibles.
- Quin tràmit s'ha d'haver fet abans
-
En cas que la finca objecte de les obres que voleu fer es trobi afectada per alguna norma sectorial (aeroports, carreteres, ferrocarrils, etc.), caldrà obtenir l’autorització sectorial de forma prèvia a l’obtenció de la llicència.
Podeu comprovar si la finca objecte de les obres es troba dins l’àmbit d’alguna afectació sectorial, mitjançant la consulta en el plànol d’afectacions.
Concretament, pel que fa a la servitud aeronàutica derivada de l’aeroport de Sabadell, s’informa que es troben afectades totes les parcel·les del municipi de Sant Quirze del Vallès, llevat el barri de Les Fonts.
Per tant, per obres dins de l’àmbit territorial especificat, caldrà autorització prèvia de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) sempre que ens trobem en algun dels supòsits següents:
- Increment de l’alçada de l’edificació existent.
- Increment de l’alçada sobre la cota de terreny existent o nova construcció.
- Instal·lació de panells fotovoltaics; per l’ús de grua i /o quan els panells a instal·lar superin l’alçada de l’edificació existent i/o que la superfície dels panells a instal·lar superi els 100m2
- Ús de mitjans auxiliars que sobrepassin l’alçada de l’edificació existent.
Es tramitarà a través de l’Ajuntament, no obstant caldrà aportar al tràmit el justificant conforme s’ha registrat correctament el formulari de pre-sol·licitud presentat a l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (s’obté des de la seva pàgina web).
- Normativa
-
- Ordenança Municipal de Regulació dels Expedients Urbanístics
- Ordenança municipal de guals.
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya (TRLU), modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer i posteriorment modificat per la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, que aprova el Reglament de Protecció de la Legalitat Urbanística (RPLU).
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (LPA).
- Llei 26/2010, de 3 d’agost, de Règim Jurídic i Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya (LPAC).
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació (LOE).
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis (ROAS).
- Pla General d’Ordenació de Sant Quirze del Vallès (PGO), aprovat definitivament per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona, en sessió de data 22/3/2000, publicat al DOGC de 11/5/2000. Les normes urbanístiques (NNUU) del PGO es varen publicar en compliment de la resolució de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona de 22/9/2005, en el DOGC de 11/1/2006.
- 2.5 Ordenança Fiscal reguladora del Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO).
- 4.1 Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per l’expedició dels documents administratius.
- 4.2 Ordenança Fiscal reguladora de les Plaques, Patents, i altres.
- 4.3 Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per la tramitació de les llicències urbanístiques.
- 3.2 Ordenança Fiscal reguladora de l’aprofitament especial o utilització privativa del domini públic per obres, elements publicitaris, entrades vehicles a través de les voreres, i terrasses a la via pública.
Qualsevol persona física o jurídica.
Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, cal seguir els següents passos:
- Descarregar el Model normalitzat, emplenar-lo i signar-lo electrònicament.
- Crear les autoliquidacions i realitzar el pagament (taxes i garantia per la reposició dels elements urbanístics que puguin resultar afectats), des de Carpeta Ciutadana, i descarregar els justificants per aportar-los al tràmit.
De forma prèvia, es pot consultar aquest cost amb el Simulador. - Presentar el Tràmit en línia. Caldrà adjuntar la documentació que en aquest s’especifica, incloent el Model normalitzat del punt 2 i el comprovant de pagament del punt 3.
Una vegada es registri el tràmit correctament rebreu el justificant de registre electrònic.
Per realitzar aquest tràmit cal sol·licitar cita prèvia.
Consulteu l'adreça i horari de les nostres oficines d'atenció ciutadana.
El dia de la cita adreceu-vos a l’OAC amb el model de sol·licitud emplenat i signat. Us practicarem l’autoliquidació, que podreu pagar en el moment amb targeta, o bé, escollir qualsevol dels altres mètodes de pagament.
Assegureu-vos de portar la documentació necessària per poder fer el tràmit.
Documentació Administrativa (DA):
- Model normalitzat específic de sol·licitud de la llicència d'obres, degudament emplenat i signat (model LL18).
- En cas de representació, i si encara no consta en poder de l’administració, cal aportar els poders notarials o actes que la justifiquin.
- Justificació del compliment de les obligacions fiscals i garanties corresponents a la llicència sol·licitada, d'acord amb les ordenances fiscals vigents, segons el cas:
- Placa d'obres
- Taxa per la tramitació de la llicència
- Garantia de la reposició dels elements urbanístics que puguin resultar afectats per l’obra.
Documentació Tècnica específica segons el tipus d’actuació (DT):
- Fotografies de la zona d'intervenció, d’abans i després de l’actuació, que es pugui apreciar l’abast de la intervenció, de la/es façana/es i de la totalitat de la vorera.
En cas de realitzar obres
- Declaració responsable de l’empresa contractista manifestant, sota la seva responsabilitat, que és coneixedor de la situació urbanística de l’edifici, del terreny o del solar on es pretén actuar i que està al corrent del compliment de totes les seves obligacions legals (model normalitzat RC)
-
En zona de conjunt unitari (cases agrupades en filera): fotografies de l’illa de cases, justificant que es mantenen les característiques morfològiques dels teixits i els paràmetres uniformes de les construccions.
-
Documentació descriptiva i plànols/croquis, que inclogui les dades següents:
- Identificació precisa de la finca afectada per les obres (indicació de l’adreça, la referència cadastral i la qualificació urbanística).
- Descripció de les obres que es pretenen executar, amb el grau de detall suficient per apreciar les característiques, la situació i la destinació de les obres.
- Pressupost estimat (PEM) de les obres, d’acord amb el mòdul que fixa el COAC tal i com preveuen les Ordenances fiscals municipals.
- Representació gràfica (plànols/croquis) de les obres que per la seva naturalesa ho requereixin, sigui necessari per apreciar l’abast de l’actuació o preceptius o justificatius de la normativa d’aplicació. Caldrà escollir la peça de gual en funció de l’emplaçament i d’acord amb el document LL18 detalls normatius per a construcció de guals.
- Document d'acceptació de la gestió de residus de la construcció: document signat per un gestor de residus autoritzat pel qual s'accepta fer la gestió dels residus que es generin durant l'execució de les obres (model de l'Agència Catalana de Residus).
Excepcionalment, en el cas que les obres no generin residus de la construcció, s’ha de presentar una declaració responsable per la persona tècnica competent manifestant que l’execució de les obres que es duran a terme no generaran cap tipus residus de la construcció o demolició.
- En el moment de la sol·licitud:
- Taxa per la tramitació de la llicència.
- Garantia de la reposició dels elements urbanístics que puguin resultar afectats per l’obra.
- Placa d'obres.
- A la rebuda de la notificació de l'atorgament de la llicència:
- Impost de les construccions, instal·lacions i obres (ICIO).
Es pot obtenir de forma prèvia aquests imports mitjançant l’eina del Simulador.
Caldrà realitzar el pagament des de El Meu Espai, i descarregar el justificant per aportar-lo al tràmit.
Documentación addicional
Aquest tipus de llicència s’atorgarà o denegarà en el termini màxim d’un mes a comptar a partir de la data de presentació de la sol·licitud, sens perjudici de les causes de suspensió.
La manca de resolució dins del termini màxim establert comportarà l'atorgament de la llicència per silenci administratiu positiu.
Sens perjudici dels supòsits en què no opera el silenci administratiu positiu d'acord amb el que disposen els articles 5.2 i 188.2 del Text Refós de la Llei d'Urbanisme, aprovat per Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost; 11.4 del Real Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana; i 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administració Comú de les Administracions Públiques.
La concessió de la llicència per silenci administratiu té a tots els efectes la consideració d'acte administratiu que posa fi al procediment.