Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Activitat física saludable

Acumula 30 minuts d'activitat física cada dia

L’activitat física regular és bona per a totes les edats
Practicar algun esport, fer gimnàstica o simplement jugar, caminar, anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa convé perquè:

  • Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, i a relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els músculs.
  • Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • Ajuda la canalla a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.

Un munt de beneficis
Fer activitat física de manera regular és cuidar-se, perquè tot l’organisme en surt beneficiat.

  • COR: redueix el risc de patir malalties cardíaques, embòlies, diabetis i hipertensió arterial.
  • ARTÈRIES: ajuda a mantenir-les flexibles i sanes.
  • ARTICULACIONS: enforteix els músculs, els ossos i manté la funció de les articulacions.
  • SISTEMA NERVIÓS: ajuda a mantenir-lo en bona forma.
  • Atenció: cal que consulteu el metge si teniu la intenció d’augmentar molt la intensitat o el volum de les activitats que feu normalment.

El que convé:

PERSONES ADULTES: com a mínim 30 minuts d’activitat física moderada 5 o més dies per setmana. Les persones més grans han d’incloure exercicis específics de força, flexibilitat i equilibri.

INFANTS I GENT JOVE: cada dia cal fer 1 hora d’activitat física moderada, com a mínim.

  • Trieu activitats que us agradin.
  • Si no teniu temps, podeu anar sumant minuts actius durant el dia.
  • Si us va millor, o si ho preferiu, podeu combinar activitats diferents (esports, jocs, desplaçaments a peu o en bicicleta, gimnàstica, exercici planificat). N’obtindreu més beneficis.
  • Convertiu l’estil de vida actiu en un hàbit.

30 minuts d’activitat física moderada equivalen a un d’aquests exercicis:
15 minuts
· pujant escales
· saltant a corda
· corrent 2,5 km
· recorrent 6,5 km amb bicicleta
20 minuts
· jugant a bàsquet
· fent natació
30 minuts
· fent gimnàstica a l’aigua
· ballant
· caminant 3 km a bon pas
· recorrent 8 km amb bicicleta
40 / 60 minuts
· netejant vidres, el terra, el cotxe, etcètera.
Això suposa cremar al voltant de 150 kcal