Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

C01 Obres de manteniment interior d'habitatge sense modificar distribució

Servei responsable

Servei responsable

Servei d'Urbanisme

En termini
Descripció del tràmit

Tràmit a través del qual la persona interessada posa en coneixement de l’Ajuntament, les actuacions urbanístiques que pretén dur a terme.

La presentació de la comunicació prèvia, acompanyada de la documentació exigida, habilita a la persona interessada a executar els actes que s'hi descriuen, des del dia de la seva presentació, sens perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció de l’Ajuntament.

El reconeixement administratiu del dret comunicat es produeix salvat el dret de propietat, sens perjudici del de tercers ni de les competències d’altres organismes i administracions.

Quin tràmit s'ha d'haver fet abans

En cas que la finca objecte de les obres que voleu fer es trobi afectada per alguna norma sectorial (aeroports, carreteres, ferrocarrils, etc.), caldrà obtenir l’autorització sectorial de forma prèvia a l’obtenció de la llicència.

Podeu comprovar si la finca objecte de les obres es troba dins l’àmbit d’alguna afectació sectorial, mitjançant la consulta en el plànol d’afectacions.

Concretament, pel que fa a la servitud aeronàutica derivada de l’aeroport de Sabadell, s’informa que es troben afectades totes les parcel·les del municipi de Sant Quirze del Vallès, llevat el barri de Les Fonts.

Per tant, per obres dins de l’àmbit territorial especificat, caldrà autorització prèvia de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) sempre que ens trobem en algun dels supòsits següents:

  1. Increment de l’alçada de l’edificació existent.
  2. Increment de l’alçada sobre la cota de terreny existent o nova construcció.
  3. Instal·lació de panells fotovoltaics; per l’ús de grua i /o quan els panells a instal·lar superin l’alçada de l’edificació existent i/o que la superfície dels panells a instal·lar superi els 100 m2.
  4. Ús de mitjans auxiliars que sobrepassin l’alçada de l’edificació existent.

Es tramitarà a través de l’Ajuntament, no obstant caldrà aportar al tràmit el justificant conforme s’ha registrat correctament el formulari de pre-sol·licitud presentat a l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (s’obté des de la seva pàgina web).

Normativa
Qui ho pot sol·licitar
  • Qualsevol persona física o jurídica.
  • Els seus representants. Heu d'adjuntar els documents que acreditin la vostra representació:

    • Justificant que acrediti la inscripció d'una representació vigent al Representa (en estat vàlid) o qualsevol altre document que acrediti legalment la representació. Podeu donar la representació d'alta al Representa accedint al Representa.

Formes de tramitació

Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, cal seguir els següents passos:

  1. Descarregueu el Model normalitzat, empleneu-lo i signeu-lo electrònicament.
  2. Creeu l'autoliquidació de la taxa des d'El meu espai i realitzeu el pagament. Descarregueu el justificant per aportar-lo al tràmit.
  3. Inicieu el Tràmit en línia. Caldrà adjuntar la documentació que en aquest s’especifica, incloent el Model normalitzat del punt 1 i el comprovant de pagament del punt 2.
  4. Una vegada es registri el tràmit correctament rebreu el justificant de registre electrònic.

Per realitzar aquest tràmit podeu sol·licitar cita prèvia.

Consulteu l'adreça i horari de les nostres oficines d'atenció ciutadana.

El dia de la cita adreceu-vos a l’OAC amb el model de sol·licitud emplenat i signat. Us practicarem l’autoliquidació, que podreu pagar en el moment amb targeta, o bé, escollir qualsevol dels altres mètodes de pagament.

Assegureu-vos de portar la documentació necessària per poder fer el tràmit.

Terminis

Abans d'iniciar les obres.

Documentació a aportar

Documentació Administrativa (DA)

  • Model normalitzat de comunicació prèvia d’obres, degudament emplenat i signat.
  • En cas de representació.
    • Justificant que acrediti la inscripció d'una representació vigent al Representa (en estat vàlid) o qualsevol altre document que acrediti legalment la representació. Podeu donar la representació d'alta al Representa accedint al Representa
  • Justificació del compliment de les obligacions fiscals i garanties corresponents a la comunicació sol·licitada, d'acord amb les ordenances fiscals vigents, segons el cas:
    • Taxa per la tramitació de la comunicació

Documentació Bàsica (DB)

  • Fotografies de la zona d'intervenció i l’entorn (façana/es i voreres de l’àmbit), on es pugui apreciar l’abast de la intervenció.
  • Pressupost detallat de les obres.

Documentació Complementària (DC)

  • Documentació en cas de catalogació de patrimoni (d'acord amb el catàleg de béns a protegir del POUM).
Quin cost té i com es pot fer el pagament

La comunicació té el cost associat a:

  • La Taxa per la comprovació de l’obra en matèria d’urbanisme. Podeu crear-la i fer el pagament (abans d'iniciar el tràmit) accedint a l'enllaç d'El meu espai. Descarregueu el justificant del pagament per adjuntar al tràmit. 

Aquest import es pot conèixer prèviament mitjançant l’eina del Simulador.