Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

CT03 Obres d'intervenció parcial interior en edifici pel canvi d'ús que no sigui a residencial ni el principal

Servei responsable

Servei responsable

Servei de Territori i Medi Ambient

En termini
Descripció del tràmit

Tràmit a través del qual la persona interessada posa en coneixement de l’Ajuntament, les actuacions urbanístiques que pretén dur a terme.

La presentació de la comunicació prèvia, acompanyada de la documentació exigida, habilita a la persona interessada a executar els actes que s'hi descriuen, des del dia de la seva presentació, sens perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció de l’Ajuntament.

El reconeixement administratiu del dret comunicat es produeix salvat el dret de propietat, sens perjudici del de tercers ni de les competències d’altres organismes i administracions.

Aquest tipus d’actuació requereix la intervenció d’una persona tècnica competent que subscrigui el projecte o la documentació tècnica corresponent i que assumeixi la direcció facultativa de l’execució de les obres.

Caldrà executar l’obra comunicada prèviament d’acord amb les condicions específiques que es contenen en el model normalitzat CT03.

Quin tràmit s'ha d'haver fet abans

En cas que la finca objecte de les obres que voleu fer es trobi afectada per alguna norma sectorial (aeroports, carreteres, ferrocarrils, etc.), caldrà obtenir l’autorització sectorial de forma prèvia a l’obtenció de la llicència.

Podeu comprovar si la finca objecte de les obres es troba dins l’àmbit d’alguna afectació sectorial, mitjançant la consulta en el plànol d’afectacions.

Concretament, pel que fa a la servitud aeronàutica derivada de l’aeroport de Sabadell, s’informa que es troben afectades totes les parcel·les del municipi de Sant Quirze del Vallès, llevat el barri de Les Fonts.

Per tant, per obres dins de l’àmbit territorial especificat, caldrà autorització prèvia de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) sempre que ens trobem en algun dels supòsits següents:

  1. Increment de l’alçada de l’edificació existent.
  2. Increment de l’alçada sobre la cota de terreny existent o nova construcció.
  3. Instal·lació de panells fotovoltaics; per l’ús de grua i /o quan els panells a instal·lar superin l’alçada de l’edificació existent i/o que la superfície dels panells a instal·lar superi els 100m2
  4. Ús de mitjans auxiliars que sobrepassin l’alçada de l’edificació existent.

Es tramitarà a través de l’Ajuntament, no obstant caldrà aportar al tràmit el justificant conforme s’ha registrat correctament el formulari de pre-sol·licitud presentat a l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (s’obté des de la seva pàgina web).

Normativa
Qui ho pot sol·licitar

Qualsevol persona física o jurídica.

Formes de tramitació

Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, cal seguir els següents passos:

  1. Descarregar el Model normalitzat, emplenar-lo i signar-lo electrònicament.
  2. Crear les autoliquidacions i realitzar el pagament (taxes,  impost i garantia per la reposició dels elements urbanístics que puguin resultar afectats), des de Carpeta Ciutadana, i descarregar els justificants per aportar-los al tràmit.
    De forma prèvia, es pot consultar aquest cost amb el Simulador.
  3. Presentar el Tràmit en línia. Caldrà adjuntar la documentació que en aquest s’especifica, incloent el Model normalitzat del punt 1 i el comprovant de pagament del punt 2.

Una vegada es registri el tràmit correctament rebreu el justificant de registre electrònic.

Per realitzar aquest tràmit cal sol·licitar cita prèvia.

Consulteu l'adreça i horari de les nostres oficines d'atenció ciutadana.

El dia de la cita adreceu-vos a l’OAC amb el model de sol·licitud emplenat i signat. Us practicarem l’autoliquidació, que podreu pagar en el moment amb targeta, o bé, escollir qualsevol dels altres mètodes de pagament.

Assegureu-vos de portar la documentació necessària per poder fer el tràmit.

Terminis

Abans d'iniciar les obres

Documentació a aportar

Documentació Administrativa (DA):

  • Model normalitzat específic de sol·licitud de la comunicació d'obres, degudament emplenat i signat.
  • En cas de representació, i si encara no consta en poder de l’administració, cal aportar els poders notarials o actes que la justifiquin.
  • Justificació del compliment de les obligacions fiscals i garanties corresponents a la llicència sol·licitada, d'acord amb les ordenances fiscals vigents, segons el cas:
    • Taxa per la tramitació de la llicència.
    • Impost de les construccions, instal·lacions i obres (ICIO).

Documentació Tècnica específica segons el tipus d’actuació (DT):

  • Declaració responsable de la persona tècnica competent: incorporant identitat i habilitació professional i justificant el visat o no dels documents tècnics, degudament emplenat i signat (model normalitzat RT).
  • Projecte tècnic d’obres, visat pel col·legi professional competent quan sigui preceptiu d’acord amb la normativa sobre el visat col·legial obligatori, i amb el contingut fixat a continuació:
    1. MD. Memòria descriptiva i constructiva, que inclogui els següents documents:
      • Identificació de la finca afectada per les actuacions urbanístiques preteses (indicació de l’adreça, la referència cadastral i la qualificació urbanística).
      • Descripció i justificació de la proposta de les obres a executar, amb el grau de detall suficient de definició per apreciar les característiques tècniques, la situació i la destinació de les obres, amb la finalitat de comprovar-ne l’adequació a les determinacions de l’ordenament jurídic urbanístic, i quan la legislació sectorial ho prevegi expressament, als requisits específics que s’hi estableixin.
      • Justificació del compliment de la normativa urbanística i altre que sigui preceptiva, com per exemple el codi d’accessibilitat i el CTE.
      • En el cas d’obres vinculades a una activitat, aportar la documentació tècnica referida a l’activitat que es pretén desenvolupar o modificar.
    2. PR Pressupost
    3. DG Documentació gràfica:
      • Plànol de situació: referit al planejament vigent, i amb indicació del nord geogràfic, que inclogui la identificació de la finca (adreça i referència cadastral) i la qualificació urbanística.
      • Plànols de proposta acotats: planta, alçats i secció, amb el grau de detall suficient per apreciar les característiques de la intervenció i incloent les referències a carrers i veïns. S’adjuntaran plànols de detalls en cas que s’estimin necessaris per la definició de les obres.
      • Plànol topogràfic, en cas que sigui preceptiu d’acord amb normativa vigent, necessari per la naturalesa de la intervenció o per apreciar l’abast de l’actuació.
Quin cost té i com es pot fer el pagament

La comunicació té el cost associat a:

  • La Taxa per la comprovació de l’obra en matèria d’urbanisme.
  • Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO).

 Es poden obtenir de forma prèvia aquests imports mitjançant l’eina del Simulador.

Caldrà realitzar el pagament des d'El Meu Espai, i descarregar el justificant per aportar-lo al tràmit.