Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cessió d'ús d'un habitatge públic en la modalitat de compartit per a joves

Servei responsable

Servei responsable

Servei d'Habitatge

En termini
Descripció del tràmit

Aquest tràmit permet sol·licitar la participació en l'adjudicació d'un habitatge públic, en règim de cessió d'ús, en la modalitat de compartit per a joves.

L’habitatge objecte de la cessió d'ús en la modalitat de compartit per a joves, s'adjudicarà per sorteig d'entre totes les peticions que reuneixin els requisits establerts en les Bases reguladores.

Es podrà presentar una única sol·licitud per unitat de convivència. En cas que una persona consti en més d’una sol·licitud es consideraria vàlida, únicament, la presentada en darrer lloc, quedant anul·lades les anteriors. I, per tant, quedaran excloses del procés les persones de les unitats de convivència de les sol·licituds anul·lades.

Podeu trobar més informació en la pàgina del Servei d'Habitatge de la Web municipal.

Normativa

Bases reguladores per a l'adjudicació d'un habitatge públic en règim de cessió en la modalitat de compartit per a joves.

Qui ho pot sol·licitar

Persones físiques

Requisits previs
  • Tenir una edat entre 18 i 35 anys.
  • Estar inscrit al Registre de Sol·licitants d’Habitatges en Protecció Oficial de Catalunya. S’ha de realitzar presencialment a l’Oficina Local d’Habitatge (Av. Pau Casals, 72).
    Inscripció en el registre de sol·licitants d'habitatge de protecció oficial
  • Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8 del Reglament del Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial de Catalunya, i no tenir-ne en propietat.
  • Tenir la nacionalitat d’un país membre de la Unió Europea o, si es tracta d’altres països, acreditar el permís de residència vigent.
  • Tenir una residència mínima continuada a Sant Quirze del Vallès dels cinc anys immediatament anteriors a la data de la sol·licitud.
    Aquest requisit és exigible a la persona sol·licitant de la inscripció i a la meitat de la unitat de convivència sol·licitant. En el supòsit d’unitats de convivència formades per tres persones, aquest requisit serà exigible a dues.
  • No trobar-se incapacitat per a obligar-se contractualment segons la legislació civil.
  • Que el nombre mínim de la unitat de convivència sol·licitant sigui de tres persones i el nombre màxim sigui de quatre, sense necessitat de vincles de parentiu.
  • La composició de la unitat de convivència no podrà variar un cop adjudicat l’habitatge, al llarg de la vigència del contracte.
  • Que la suma dels ingressos nets de tots els membres de la unitat de convivència sol·licitant ascendeixin, com mínim, a mil nou-cents cinquanta cinc euros mensuals (1.955 €).
  • Que els ingressos de tots els membres de la unitat de convivència no sobrepassi 5 vegades l'IRSC, d’acord amb el règim general de venda i lloguer en les àrees de demanda forta i acreditada, a l’empara del 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge:

    Nombre de membres de la Unitat de Convivència 3 4
    Ingressos anuals  65.016,70 €  67.183,93 €

  • L’acreditació documental d’aquests requisits s’exigirà en totes les sol·licituds en el moment de formalitzar-les i posteriorment, si escau, a les persones adjudicatàries en el moment de portar a terme la formalització del contracte.
  • Els requisits exigits per a ser beneficiari/ària de l’habitatge compartit per a joves s'hauran de complir efectivament en el moment d’adjudicació i mantenir-se durant el temps que es tingui l'ús de l’habitatge.

    L’acreditació documental d’aquest compliment s’exigirà, amb caràcter general, un cop portats a terme els diversos processos d’adjudicació de l’habitatge, als qui resultin adjudicataris i als qui conformin les corresponents llistes de sol·licitants admesos i d’espera.

Formes de tramitació

Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:

  1. Descarregueu els models de sol·licitud i annexos del tràmit que trobareu a la secció Documentació.
  2. Empleneu el model de sol·licitud i signeu-lo electrònicament.
  3. Feu clic al botó 'Iniciar el tràmit en línia' i empleneu el formulari.
  4. Adjunteu la documentació específica al tràmit (sol·licitud i documentació).
  5. Feu clic en continuar.
  6. Signeu el formulari electrònicament i envieu-lo.

Una vegada es registri correctament, rebreu el justificant de registre electrònic.

Per realitzar aquest tràmit cal sol·licitar cita prèvia.

Consulteu l'adreça i horari de les nostres oficines d'atenció ciutadana.

El dia de la cita adreceu-vos a l’OAC amb el model de sol·licitud emplenat i signat.  Assegureu-vos de portar la documentació necessària per poder fer el tràmit.

Terminis

Del 19 de novembre al 17 de desembre de 2024

Documentació a aportar
  • Model de sol·licitud
  • En cas d’actuar mitjançant representant, document que acrediti aquesta representació.
  • En el cas que la inscripció al Registre de Sol·licitants d’HPO estigui en tràmit i, a l’espera de resolució de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, caldrà aportar la còpia del registre d’entrada de la sol·licitud d’inscripció al RSHPO.
  • Les persones separades o divorciades amb fills menors aportaran la resolució judicial de divorci o separació on constin, si escau, l’import establert de pensió d’aliments i/o d’altres quantitats econòmiques  compensatòries, i la informació relativa a l’assignació de l’habitatge.
  • Resolució d’atorgament i pròrrogues dels ajuts o prestacions que estiguin percebent.
  • En el cas que el sol·licitant i/o els membres de la unitat convivencial estiguin en actiu, contracte de treball i les nòmines dels darrers tres mesos de tots els que es trobin en aquesta situació.
  • Extractes bancaris dels darrers tres mesos, de tots els comptes dels quals siguin titulars qualsevol dels membres de la unitat de convivència.
  • Informe de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social de la persona sol·licitant i totes les persones en edat laboral que hi conviuen.
  • En cas d’oposar-se a que l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès consulti les dades personals, econòmiques i tributàries requerides per a aquest tràmit a altres administracions públiques, la persona sol·licitant i totes les que componen la unitat de convivència hauran d’aportar:

- Declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) del darrer exercici, dels membres de la unitat de convivència en edat laboral amb obligació de presentar-la.
- En el cas de persones en situació d’atur, certificat o certificats de l’oficina de treball amb l’import percebut els tres últims mesos previs a la presentació de la sol·licitud.
- Certificat o certificats que acreditin la percepció d’una pensió emesos per l’INSS, en cas que la persona sol·licitant o algun dels seus membres de la unitat de convivència sigui pensionista.
- Certificat negatiu de pensions públiques emès per l’organisme corresponent de la Seguretat Social.
- En cas d’autònoms, resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF corresponents a l’exercici anterior i l'acta o actes censals d'alta a l'IAE.

Quin cost té i com es pot fer el pagament

 Gratuït

Informació d'interès

Adjudicació

L’adjudicació s’atorgarà per sorteig mitjançant convocatòria pública, respectant els principis de lliure concurrència, no discriminació, publicitat i transparència. El número resultant del sorteig determinarà la unitat de convivència adjudicatària, i l’ordre de prelació de les unitats de convivència aspirants que no hagin obtingut habitatge i quedin en reserva en una llista. Així doncs, les unitats de convivència sol·licitants que no hagin resultat adjudicatàries de la cessió d'ús de l’habitatge passaran a formar part, en l’ordre resultant del sorteig, d’una llista d’espera, la qual determinarà l’ordre d’adjudicació en el supòsit de quedar vacant l’habitatge, i que es publicarà el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, a disposició de totes les persones interessades a les dependències municipals.

Llista provisional

La Comissió Qualificadora aprovarà la llista provisional de sol·licituds admeses i excloses, que es farà pública al tauler d’anuncis de l’Ajuntament en el termini màxim de 20 dies hàbils des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè s’aporti o esmeni la documentació amb l’advertiment que si no es fa es tindrà per desistida la sol·licitud.

Llista definitiva

La llista definitiva de persones admeses i excloses es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en el termini de de 10 dies hàbils a comptar des de la finalització del període d’al·legacions, reclamacions i esmenes; i s’indicarà el dia, l’hora i el lloc de la celebració del sorteig.

Sentit del silenci administratiu

Desestimatori

Recursos que es poden interposar

La resolució que es dicti posa fi a la via administrativa i contra la mateixa es podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició, en el termini d'un mes, o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, sens perjudici de la interposició de qualsevol altre que es consideri oportú. Tanmateix, les persones legitimades activament poden interposar qualsevol recurs ajustat en Dret.

També et pot interessar